Сообщения пользователя: Marek

Тема: Spielerschutz | 23 Октября 2020 02:03:37
Сообщение #69
an Realviking:

Das wäre eine Option sich mit einen Konto darauf spezialisieren.... im Prinzip kommt es nicht auf deine Punkte (die sich aus Gebäuden, Forschung und Schiffen zusammensetzt) an! Sondern auf dein Werkzeug ob du eher mehr in die Farmproduktion gehst oder eher in die Raid-Fähigkeit gehst (mehr Produktion der Mienen oder mehr Flotte) ... ich empfehle eher 2.eres, wobei ein bißchen Luft in der Mienenproduktion nicht schadet.... Klar, ab einer gewissen Größe wird man einiges umdenken und ändern müssen - aber da hast du echt noch viel Zeit dahin....

2. Möglichkeit ist eine OPS mit mehren Konten anzugreifen.....
Man darf pro Rasse ein Konto haben... einen Toss, einen Xerden, einen Terran... schon kannst du 50 Kundschafter, 50 Kampfschiffe und 100 Dreadlisk gegen eine 2-K-OPS einsetzen.... einziger Haken ist die Entwicklungszeit...... da hätte ich auch nicht die Geduld dafür, und so bevorzuge ich "Möglichkeit Nr.3"

3. Möglichkeit - mit Freunden sprechen und fair teilen... spart eine Menge Entwicklungszeit und man kann gleich so direkt loslegen und gemeinsam Angriffe auf solche Sachen organisieren.... die Balance 1:5 und 1:10 ist PvP nur ein Haken wenn es 1 Spieler gegen 1 Spieler geht und so ist man in der Deff nur im Nachteil.. im Angriff kann man auch gemeinsam operieren und diese Disbalance mehr als ausreichend ausbalancieren.. wähle Kampfwillige und Kampffähige Freunde die etwas Begabung mit logischen Denken haben... checke deren Profile aus, da erkennt man wie sie spielen (kampferfahren sind oder nur dumpfzeug labbern) .... Du wirst im Laufe der Zeit immer wieder Freunde gewinne, verlieren und auch Profile abchecken in wie weit dir wer nützlich sein könnte um gemeinsam diverse Sachen erledigen zu können (kannst dir für viel später schon jetzt vormerken: große Farmer haben meistens hohe Allianzstationen, Krieger haben große Flotten - so kann man dementsprechend sich das Leben später einrichten)....
Тема: Allianzstation | 20 Октября 2020 11:16:40
Сообщение #68
klicke Aufgaben - Technologie-Baum ?> https://xcraft.net/techtree/ ?> dann das Gebäude Allianzstation an => https://xcraft.net/infos/?gid=36&race=terran

folgende Information kann ich da herauslesen..... Voraussetzung Mond.... Allianzstation baut man auf einen Mond....
Entstehung von Monden ist nur bei Kämpfen auf deinen Planeten möglich -- weitere Information https://xcraft.net/forum/topic_45760 älterer Beitrag von mir.....

Ich nehme an, dass du die Allianzstation wegen ner kack-Aufgabe haben möchtest... Für die Erfüllung der Aufgabe erhälst du die Flottenmedaille "Planetoid" die du erst irgendwo hinsetzen kannst, wenn deine Verteidigung ausreichend stark ist (Eigentlich schießt man nicht auf Service - Aber, manche halten sich leider nicht daran, daher liegt die Flottenmedaille lang im Profil, bevor man sie nutzen kann) ....

Sprich doch mit einen erfahreneren Spieler oder nütze Informations-Chats von erfahreneren Spielern anstatt HC im Forum auszugeben....

Beste Grüße
Тема: Frage/Bugreport | 13 Сентября 2020 01:18:46
Сообщение #67
Ich kenne TRESH - hatte schon mal mit ihm im sogar im positiven Dingen zu tun gehabt - das ist schon mal eine andere Spezies als ich und du.... eine Raid-Spezies..... Toss.....
Nun - er äußert sich auch nicht im Forum und geht auch die Administration nicht an..... deswegen ist er nicht gesperrt..... ganz simpel......
und er ist auch kein Arsch und kein Kriegstreiber.... ein Räuber, ja... mehr nicht......
Warum und weswegen der/die Amerikaner/in wirklich gesperrt wurde weiß ich nicht so genau... vielleicht hat sie im Gegensatz zu TRESH zuviel Wirbel gemacht - und war möglicherweise unfreundlich.....
Ich habe mich auch schon des öfteren gegen die Ungerechtigkeiten des Betreibers geäußert - bin aber nicht gesperrt, weil der Ton die Musik ausmacht....

Ich kann dich beruhigen - experimentell +20 ist in dem Rahmen wo ich mich bewegen schon Standart...... das habe ich auch auf Kriegsflotte die gegen Spieler eingesetzt werden könnte...... dass die Top-Spieler keine Hydarain-Probleme haben, da täuscht du dich gewaltig.... Du hast keine Ahnung was die an Kohle in das Spiel hineinbuttern um so spielen zu können und sich in der Top-10 halten zu können (egal ob es um Entwicklungsgeschwindigkeit, Größe oder Kampferfahrung geht) .... da ist der Anteil, den sie dann als Top-3 gewinnenen nur ein kleiner %-Satz den sie zurück erhalten...... soviel zu keinen Hydarian-Probleme..... sie haben mehr Kohle - das ist alles.....

In Endeffekt spielt das jetzt keine Rolle in welcher Spezeis und wofür wir und in welche Richtung entwickeln - bzw. entwickeln wollen.... Fakt ist - die Änderungen führen für große Spieler zu totalen Entwicklungsstop oder zu hohen Geldausgaben um weiter die Entwicklung in der Spitze mithalten zu können..... und je weiter man entwickelt ist - je schwieriger wird es auf Änderungen in den Spielregeln einzugehen...... Eigentlich hab ich das schon geschrieben und gebe meinen HC fürn Arsch aus, wenn du diesen Satz "je größer einer ist, je schwieriger ist es für ihn mit den Änderungen klar zu kommen" nicht lesen möchtest oder nicht verstehen möchtest.....

Du bist unter 1 K klein - ein kleiner Spieler.. sorry.... du siehst die Dinge so wie sie für dich sind.... Änderung - scheiße - schwierig...... das ganze musst du aber Expondentional sehen - da alles ja mal hoch2 oder hoch3 oder sosnt was teurer wird - egal ob es um Geäbude, Forschung, experimentelle Tech oder sonst was geht - und die Ausmßae in denen Du speilst sind noch klein im Verhälsnti zu denen, in dem ich mich bereits bewegen konnte (vor den Änderungen) ... dich schräntk eine Änderung um 30 % ein - mich um 3000 % ein und nen Top-player noch etwas mehr.....

Glaub mir, die haben es nicht einfacher in der oberen Liga.... sondern noch schwerer.... ist ja nicht so, dass die Schiffe um das 10fache billiger fliegen als deien nur weil man 10 mal größer oder weiter ist..... die Entwicklung nach oben ist klein trotz Punkte oder Erfahrugnswerten pro "Stufe" während die Kosten aber pro "Stufe" mal hoch irgendwas ist und somit groß ist....

Mal querverleich - was fliegen diene Jäger.... ? 1500??? meine 2700 ... ich bin 10 mal so groß aber nicht 10 mal so schneller oder 10 mal sparsamer (selbst deine Jäger können meine Jäger auf meinen Planeten fangen - warmup 1,55 min freie Galaxie - auf Planeten fast 4 minuten - zu lang zum entkommen - und idie Top-Raider sind auch nicht wirklich schneller mit ihrer Kriegsflotte)..... und so ist es auch mit den Top-Playern -- somit bezahlen sie wesentlich mehr um disbalancen auszugleichen.... und wenn sie das nicht tun - stagnation! Ich stagniere, da ich kein Bock hab Geld rauszuwerfen für ne Sache, die sich jederzeit "ändert" ..... Ein Tpplayer der um ein vielfaches Größer oder stärkr ist, ist nicht wirklich soviel weiter - nur in den Puntken ist er viel weiter -- und die Kosten und Probleme haben sie genauso - für einen Top-Raider ist das fliegen nicht soviel billiger wie das fliegen deiner Schiffe..... Nur einen gewissen %Satz - während die Kosten um es noch zu verbessern fast unlösbar wird und doch gefragt, weil einer doch mehr Kohle hatte und doch noch was vorwärtsbrachte.... und derjenige an der Spitze - der wird auch viel noch investieren aus Furch überholt zu werden und gefressen zu werden und weiß nicht wie weiter entwickeln ohne Cash......

Kein Spieler kann von den was er an Resourcen Flotte, Belohungen in Form von Hydarian erhält wirklcih damit Geld machen - keiner hat da echt was davon..... alle bezahlen oder werden durch Veränderungen zur rückläufigen Entwicklung früher oder später gezwungen sein..... die Top-3 gibt mehr Cash aus als ich im Jahr verdiene- monatlich! davon lebt der Betreiber - und er weiß, dass die Top genauso sich fürchtet wie ein kleinerer Ami oder Deutscher oder Franzosse..... davon lebt der Betreiber des Spieles und das ganz gut - von jenen die den Entwicklungswettlauf mit Cash versuchen voranzubringen, während der Betreiber uns durch Änderungen im Spielsystem wieder von neu massivst einschränkt.... und das doofe ist - je größer, teuerer ist es den Wettlauf nach vornge gegen den uns nach hinten werfenden zu bringen.....

Auf die Punkte brauchst du gar nicht achten oder auf die Kampferfahrung - sondern auf die "Fähigkeiten" .......

und ganz ehrlich hab ich keinen Bock mehr darüber weiter zu diskutieren... entweder gluubst du jemanden der weiter als du ist, dass je weiter man ist, je schwieriger ist es ... oder glaub weiter was du willst - an die Wand sinnlos wiederholen werde ich nicht und über einzelne Spieler zu reden was die haben können und was für probs sie haben....... Je weiter und größer man entwickelt ist, je schwieriger ist es -- Punkt! aus! Fakt!
Тема: Frage/Bugreport | 12 Сентября 2020 22:04:22
Сообщение #66
was die Elite Betrifft, die leidet genauso unter den Veränderungen..... In großen Rahmen ist das sogar noch schwerer und teuer sich an eine Veränderung anzupassen als in kleinen Rahmen.....

Wenn ich 1 KKK Gas brauche - und die bräuchte ich wirklich für eine weitere Entwicklung - und sie aus dem Tauschhandel holen will muss ich 2000 HC berappen..... also ehrlich - nen Geldscheißer habe ich nicht.... Ich fliege nicht Grundlos sehr eingeschränkt - und wenn Nagitatoren kommen und die Systeme bedrohen -- keine Ahnung wie und ob wir da die Systeme retten können/werden, denn es ist echt teuer so eine Flotte zu bewegen um einen systemzerstörenden Nagitator zu vernichten...... und diese Scheiße kommt zu uns Elite-Spielern und anderen mittelgroßen bis großen Spielern (ok - bin noch nicht ganz Elite - Platz 131 oder so herum) ....
Тема: die spielbetreiber sind die letzten betrüger | 12 Сентября 2020 19:13:06
Сообщение #65
NicTaran:
Ich kenne solche Kampfbericht - in dem Fall war die Expedition beretis abgelaufen...... und normal die Flotte automatisch auf dem Rückweg, wenn nicht ein schwarzes Loch kommt, Wurmloch kommt, oder wie in dem Fall eine Kampfflotte von Unbekannt kommt.....

drückt man auf Rückgabe bevor die Expeditionszeit abläuft (Rückflug abgerechnet) - passiert sowas nicht.... Ich stelle meine Expedionsdauer immer auf 999 Stunden und hole sie immer täglich die Flotte mit Rückgabe zurück -- und sowas noch nie erlebt in 2 Jahren - und jeder der meine Methode verwendet hat das auch nie erlebt.....

Klar gibt es welche die meinen "ich hatte ja noch 15 min gehabt" - und vergessen, dass diese 15 min. Rückflug nach Ablauf der Expeditonsdauer gewesen war.... Ich habe solche Kampfberichte und rumgeheule schon zu genüge bei div. Spielern gesehen und mir angehört.... jedesmal war da die Frist abgelaufen!

Ich liebe es kleinere Spieler mit halb so viel Erfahrung aufzuklären :-S ...sorry.... sollte nicht herablassend sein - aber bedenke mal die größere Erfahrung ;-)

PS: zudem lies dir das mit dem Verbrauch mal durch https://prnt.sc/u727d3 -- macht ja fast keiner und stellt daher fast keiner auf 999 Stunden Expeditionsdauer zur Absicherung der Kampfflotte ein.....
Zudem ging es hier nicht um Expedition - sondern um sinnlose Verteurerungen und verar*****i durch ständige Änderungen der Spielregeln!
Тема: die spielbetreiber sind die letzten betrüger | 11 Сентября 2020 15:10:52
Сообщение #64
und nochmal den Tauschhandel erhöht - proportional zum tauschverhältnis......
https://prnt.sc/ufiuif
wenn man bedenkt, dass die Mienen teurer sind, als sie Resourcen ausspucken - wie soll man da noch entwickeln können? Also so macht das fliegen keinen Spaß, wenn man teurer fliegt als man noch einnehmen kann!!!!! Der Tauschhandel war die einzige Chance um Gas für alle notwendigkeiten ab einer gewissen Größe von Gebäude und Forschungsbereichen weiterentwickeln zu können!!!!
Тема: Fotowettbewerb - wie es richtig funktioniert | 25 Августа 2020 01:13:57
Сообщение #63
Du musst das anders sehen......

In der Regel werden Änderungen eingeführt die zum Nachteil der Spieler sind, um HC aus den Spielern zu pressen..... (ich will nicht schreiben erpressen) .....
Hier wurde eine sehr üble Änderung rückgängig gemacht (die Produktion der Minen wieder auf fast normal gestuft) und dafür als Einnahmequelle eine freiwilliges Zusatzspiel eingeführt - und das finde ich ok.....
Ich sehe hiermit somit keinen Nachteil für die Spieler! und das ist gut so....
Auch wenn ich nicht geil auf den Fottowettbewerb bin - hab ich dafür lieber ein paar Hydarian gespendet als mich über die Mienen zu ärgern und die darauffolgende Flottenverschuldung.... da ist es mir echt lieber der Betreiber versucht so Geld zu verdienen als mit der herkömliche Methode...... ich weiß nicht ob du es verstehst....

Hoffen wir eher, dass der Trend bleibt mit unwichtigen Zusatzspielereien die freiwillig sind, anstatt der Änderungen gegen die Spieler....
Тема: die spielbetreiber sind die letzten betrüger | 9 Августа 2020 23:34:09
Сообщение #62
ich zieh den Beitrag noch mal hoch....
https://prnt.sc/twrfxa

Ursprünglich war der Tausch von Resourcen mit 5 % Verlust und 1 HC belegt.... dann wrude es auf 10 % erhäht... dann auf 15 % ..... dann auf 3 HC erhöht.... dann auf 25 % erhöht.... jetzt der Kurs von 4: 2 : 1 um gut weitere 20 % Verschoben zum Nachteil der Spieler (das ist jetzt nur geschäzt) und so kommt dieses Ergebnis raus, dass man wirklich 3 mal überlegen muss ob ein Flug sich rentiert oder nicht rentiert.... Der Tauschwert ist nämlich die Basis für eine Entwicklung..... auch wenn ein Angäner keine Resourcen tauscht, weil der noch wenig fliegt - ist dieser Wert doch zu berücksichtigen um rentabel geflogen zu sein und auf etwas hochsparen zu können..... "für 0 Gewinn fliegt niemandt" - und zuschauen wie die "Mienen" langsam durch Erschöpfung verrotten interessiert doch auch keinen,....
Nun ja... weitere Folgen und was für so Kosten man hat brauch ich gar nicht erwähnen -- es ist schon eine Sauerei wie oft das zu ungunsten der Spieler geändert wurde..... Wo die Auswirkungen noch zu spüren sind, merkt jeder schlaue Spieler, der etwas Kopfrechnen kann..... Werden wir auf eine gewisse Spieldauer eingegrenzt - wenige Jahre, dann löschen und neu anfangen, weil nach Ablauf dieser Spielzeit eh nur abwärts geht? ....
Тема: resource merchant now 3 HC's per trade | 3 Июля 2020 01:24:23
Сообщение #61
the larger players of all people are even more dependent on the exchange of resources ..... this does not only affect the small players ..... If we cannot swap larger resources, we play like beginners with 25,000 points ... I think , every beginner would laugh at the possibilities we currently have against the high aggression of the pirates and the extremely difficult to reach Vespangas - additionally complicated by the new fee ....

For most big players, the daily expedition costs for fleets alone are more than the ability to produce gas in one day. We do not forget that production has been reduced five times.

Farmer - no chance ...
Pirate hunt - only possible for a limited time and then shoot like a beginner at very small garbage that doesn't help ...
Game against player, if you are not yet a top player who already has a certain development hit, you can hardly do anything without additional costs ...
But where should we be able to cover the costs when there is no income? ..... .....

Development stop is guaranteed! The premium package helps 10% - and then the development is over ...

I see how far I can get - and if it doesn't work anymore, I still don't invest any money in the game ... then it just doesn't work ... there are other nice things besides XCraft .. ....
Тема: Where do we put in a trouble ticket | 23 Июня 2020 03:23:57
Сообщение #60
The gas is only a prepayment for the 999 hours .... if you bring your fleet back after 24 hours you have actually only used gas for 24 hours and the rest will come back with the fleet - regardless of whether you set 24 hours or 999 hours you have, the gas consumption is the same for the actual duration of the expedition ..... It is also a reserve that could be useful in an emergency - like a savings book on which you put money ..... the money is still there, just not in the wallet, but on the savings book ....
actually I wrote it in short form in the last post ..... have you understood it now? you no longer consume because you have set up a longer expedition - only as long as the fleet was actually on an expedition .....

for my fleet associations I use about 1 million gas within 16 hours ...... I do away with 10 million gas at 999 hours - I bring the fleet back manually after 16 hours and still have 9 million gas ... .. This reserve of 10 million must remain - in order to optimally secure the fleet at all times ....

Is just an example calculation for about 1.7 KK fleet .....


PS: in fact I use several expedition railroads .... The war fleet is often longer on an expedition, while the fleet for pirate hunting is manually retrieved daily from several bases ..... I also have Vikings who do not have to be sent on an expedition ... ... I will not explain the exact distribution and costs now ... the example must suffice for understanding ....
PS2: in principle, we play big players with large resource reserves - whether gas, metal, mineral - high reserves also on hydarian crystals .... We do not consume everything for construction or research - we reserve reserves to compensate for losses quickly can - and then build up new reserves again ...... these reserves are always on expediton and are only called back every 40 days to renew these reserves ...... I could easily build a 1.2 KK fleet immediately - but this reserve hidden on expedition is necessary to compensate for losses if necessary ....
Тема: Where do we put in a trouble ticket | 22 Июня 2020 03:01:11
Сообщение #59
secure your fleet to 999 hours in the future .... You will get the gas back for the time that the fleet was not on an expedition ...
This is how time never runs out - and it is absolutely safe .... regardless of whether you are currently in the game or not - the fleet is safe from server failures, hospital stays, etc. for 41 days .....
If necessary, you can manually retrieve the fleet from the expedition and play with it as carefully as possible .....

With this standard security measure, the fleet would not have been lost ....

Outside of the expedition there is a second option to secure the fleet, in case you have more fleet bases than expedition railways - via well-timed colonization flights to planets you have already colonized (just tested - it still works .... you can also make such colonizing flights to moons / satellites) .... But I am no friend of it ... because there can be moments when you are not online in time - and when the enemy scans, you can react badly when you are still offline and your fleet is already back from the security flight ....
Тема: Multiple Races on One Planet | 9 Июня 2020 01:54:27
Сообщение #58
whether you go against a player with 3 species or a player with friends attacks - the result is the same ..... If the attacker did the calculation correctly, the defender will definitely lose the fleet and resources....
For the attacker to succeed, only the rules "speed" and "mass" apply ..... Technology only supports fuel consumption .....

So it makes no difference when it comes to fairness ..... the only thing that protects is to hide the fleet and resources - take certain security measures and be very attentive (watchful) in the game ..... This is the only way to reduce losses ..... If an attacker finds nothing profitable - he does not come (and it does not matter how many friends and accounts he has) .....
Тема: Fleet gas consomption | 2 Июня 2020 03:21:24
Сообщение #57
ask UncleanOne:
"Moving this topic to “Complaints” section"
what is the advantage for us?

what you do not know, Hardstone is the following ...... several thousand players are gone - the operator of the site does not feel this because he invested a lot of money in YouTube advertising ... a small corner Bookings had been made for a period at the top right - and that brought 6000 new registrations within a few days .... New customers who are about to spend money ... Newcomers who think that they can get ahead faster with money and have no plan at all of the whole story .... In addition, some of you, like yourself, have countered the problems of change with money - Result: Business continues regardless of what comes next ....
A demise of the game is therefore not in sight ..... How the profitability of the game will be for the operator will still be decided and depends on the players who spend money on the game ...
Accordingly, the site owner still has more than enough time to make further changes accordingly
to react.

my english is shit - sorry ... i didn't even know what sourges are - in german i know what that is -- and when / how to use it .... always knew that .....^^
Тема: Game with worst dealing with players | 27 Мая 2020 01:43:11
Сообщение #56
unfortunately it won't .... at least not as long as the money is sufficient for the operator of the game .....
The problem is very simple ... fear is a good motivator ..... motivates people to invest more money ... something has changed and there is fear of loss - money is already being invested to deal with this change to adapt ... I always tell people not to be afraid because the enemy has the same problems ...
I can always say the same thing .... but whether it is ever heard by players? ....

My friend - we'll see you soon ..... May the Force be with you .....
Тема: joke from admins ? | 25 Мая 2020 19:37:09
Сообщение #55
🐞ymnik
23 May 2020 21:50:00
Adding an additional bonus to halve amortization in x2Crazy.
https://xcraft.net/forum/forum_345
=======================================
I am so sorry.... This little improvement still doesn't make the x2 Cracy worthwhile ...... it still doesn't match the commercial value of the resources in Hydarian ...... not even half in my case .....
Тема: Human fleet vs Toss Matriarch - Ideal attack force | 25 Мая 2020 04:42:05
Сообщение #54
that depends on the pirate ... whether it is Zandaris with 2000 points or Prometheus with 5 million points ... the pirates have a different number of officers Admiral -
2000 points 1 Admiral
20,000 points 3 Admiral
100,000 points 5 Admiral
500,000 points 7 Admiral
1,000,000 points 10 Admiral
5,000,000 points 12 Admiral ....

1 Admiral reinforces the enemy by 5% (on everything - armor / weapon / shields) .....

The combat experience must also be taken into account - 0.1% strength on everything for 1 point combat experience .....

if you want to try it with small ships, it becomes very expensive and very complex .... often not profitable .... flagship ships of the Supernova type or space wanderer are effective against Matriachate ...

The use of flagships depends somewhat on how good the diplomatic relationship with the players is, where you saw this Matriachat ... There are players who have gained combat experience by sending tens of thousands of hunters against player's flagships ... This is my personal warning and at the same time the recommendation not only to organize the ships and develop the technology, but also to develop regional security for the fleet! .....

If the prerequisite is met, 4-6 space hikers with medium technology (15 weapons / 15 shields / 15 armor) can suffice completely ... this is just a rough estimate that works without loss ....

If your hyperspace technology is good (I personally recommend level 12-13), then Supernova are the perfect solution against Matriachate - 2-3 are sufficient (depending on the pirate's point size) ... This is also the cheapest option in terms of fuel consumption .. ....



If you have a lot of money, I recommend that you buy the necessary officers instead of the ships themselves ... because you can also sell Supernovas ... and you will find it easier to replace these ships if they are attacked by players. ..... for a quick build I recommend Nanofabrik level 8 (about 4 hours of construction time) - I think a good player is definitely 4 hours online so that after the construction of a Supernova has been completed, it can be safely monitored ..... You can choose to buy and get started with risk - or the system I recommend ..... In the end, despite occasional losses, you will always be able to get more resources with flagships than the repair costs of flagships, if you play carefully .....

sorry .. I thought it was necessary to give more information than was asked - to guarantee you a certain procedure for your own security and cost recovery ......

Over time, supernovas will be the future for chasing pirates anyway, because of the increasing aggression ..... +14 for the destruction of a Matriachate the aggression increases ....

that's 14% more firepower the enemy will have against you next time ...
Тема: joke from admins ? | 23 Мая 2020 06:14:46
Сообщение #53
there are no longer pure mining people .... everyone either has debts to repay or almost no production after deducting the fleet costs .....
i know enough people who were good at mining .... now they have nothing! the reduction by 5 times was too high that there are still players who could make a living from mining .....
Тема: Announcement! Aggression between players | 18 Мая 2020 02:51:13
Сообщение #52
aggression for the destruction of nagitators also increases .... this also applies to the 20 K trampolines ....

We share the aggression problem as follows: the strongest players destroy the nagitators and leave the trampolines to the medium-sized players to destroy them.
Everything else is like last year, if there is no change in the rules again ...
Тема: Announcement: collision with fleets in orbit | 16 Мая 2020 18:28:57
Сообщение #51
Linker ;-)
I have not spent any money in the last few months .... Basically it just annoys me that I cannot play according to a fixed strategy ... I can still shoot at everything and I still have enough reserves - but I am aware of the rules I can not adapt because they change too quickly - too many updates .... I have no idea what to develop or build ..... that's the only thing that frustrates .... I am not worried about the fleet at all - and the resources are safe - I am well above that ... it is not about me ...

no matter how the rules change - I don't lose anything .. no money .... so it's not that bad for me .... I feel sorry for the players who can't do anything - don't even fly ... .
for me only the constant updates only mean that I can not play according to plan and therefore do not need to play big - just hide the reserves and wait until the game finally maintains the rules ......

I had a different experience with a very nice game that even brought positive changes .... too many updates are too much of a burden for active players - they can not adjust and stop - even if they have also spent money , you will not spend any ......

Of course, if everyone waits and nobody spends money waiting for any upcoming updates - then it won't work to fundamentally change the game by expelling a number of players ... if there is no strategy that you can play at all - the game is dead ..... I have often seen small and medium-sized businesses close so ......

A very big corporation, on the other hand, can enforce it as you think, since behind it there is a massive share capital of several million euros for marketing in reserve ....

but this is not a big corporation - just a small family business that has earned well in relation to the number of members ...... There are no millions of euros to take such a high development risk in the form of changes in the game - the opportunities doing so almost always brings down a company the size of XCraft ......

So he will have to rethink it and it will have to make it easier for us to play, so that the income will come .... Unfortunately, it will only take some time until he understands that it does not work that way with making money ..... the first attempts to make money There are new updates and features to save - and so the players (regardless of their money) feel completely overwhelmed to find a strategy in the game ....

the fact that I disclose this information is not about my frustration - it is not about me - but about everyone who wants to play the game with a fixed strategy ... you are still quite new to this game and you only have the last two Witnessed changes .....

A player who has been active here for 2 years has a lot of open construction sites and started strategy paths, of which he can no longer walk because the next update is coming soon ..... it has not been going so recently that one could say in a few months it will be better .... this has been going on much longer with the updates than you are registered here ... we are starting to develop a strategy -> change the rule, and the strategy started is for the crap ..... 1 million points built - spending billions of resources (possibly also money) - strategy invalid and no longer useful, because the next of us will be asked to solve most of the problems ...... that works for a very long time and there were really a lot of updates - as good as it was when I started it has not been for a long time - the strategies with which I started to play no longer apply ......

if a system cannot be used by a small company and the business breaks down for a while - the whole small company breaks down .... A large corporation, on the other hand, can enforce it as you describe it .....

It's not about me - it's about everyone !! so that everyone (or at least those who are interested in the game from the management of the game to the smallest player) can enjoy this project .... and the project can live with us as we could live with the project .. ... currently it is not possible .....

Small addendum ... the value of a website does not even depend so much on the programming or the servers ... a server costs almost nothing ... the programming - is not as expensive as some think ... I master programming and have already worked and programmed on some projects ..... the actual value in euros / dollars of a page is the number of website visitors (or members) - and this is the most expensive thing about the whole project "marketing" for visitors at all to have for your own website - this can be worked out cheaply with a few 100,000 euros via affiliate partners and other illegal cheap providers up to this size - and if it is to be visited more like WoW, Facebook ect. does this run on the major media such as TV, radio, newspapers with various information messages that cost the large company several million euros ....

The website is only worth as much as there are actually many users! Without users, a project is not interesting for customers and even for users it is hardly interesting ...
Тема: Announcement: collision with fleets in orbit | 15 Мая 2020 14:38:16
Сообщение #50
Quote: Marek
This crusade is not to be won
I too think it's misguided and will result in much of waste both in development resources and players' time. But, as I said, the decision is not mine.

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It is already clear to me that these decisions are not up to you - but your presence serves for administration and an intermediary .....
He still has to be convinced that everyone can play the game again ... Customers who paid with PayPal can claim the money back for up to 6 months and argue that they paid for a service that no longer exists. .. The player then has minus on the crystals, but this is not important for an exit from the game ..... I am not acting against you, nor against the players or against the game .....
Your boss really needs to be convinced of the mistakes he makes with his changes - we all agree that what he does is not good ..... and it would be a shame if the game collapsed financially .... Doesn't notice the money losses yet? Because somehow he again introduced 2 changes that have not been published - with the cost of the officer Telepath and the difficulty of colonizing the planet on 300 building plots (this only hits the little players very hard again) ....

I still remember very well when I started playing, and the way the game was at the time you would not have had to change anything ... it was so good in 2018 that you enjoyed playing and would like to invest a few euros had to buy an advantage over the same-sized competitors ...

It was much more interesting because much more strategy was possible ... every change from the warm-up phase of the ships to the last change that is current only reduced the movements a player could make - every strategy is destroyed by changes ... That is exactly what has made the game quality worse and makes less sense than buying an edge with money ... Nobody who is active in the game has to fear that the strategy of a smaller player will overtake him ... so the time will come where nobody will buy anything for their own benefit ....

Your boss's balance sheets will deteriorate massively ... I also realize that it is only a small family business (not a production big company like Bioware), it will hurt him pretty soon. ... We don't want to hurt anyone - we just want to be able to play with the old ways of strategy and not be completely blocked by the game ... While the players and the game are decaying, I think I have it explained sufficiently in the last post .....

I have already experienced it at another game that was much larger and was managed by a much larger company - today the game no longer exists - and I liked playing it then - many years before XCraft ......